Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Československá hokejová reprezentace 1976 - 1998
Švepešová, Alena ; Waic, Marek (vedoucí práce) ; Tlustý, Tomáš (oponent) ; Strachová, Milena (oponent)
Disertační práce pojednává o československém národním hokejovém týmu v letech 1970 - 1989, jež v tomto období procházel turbulentním vývojem. Úspěšné roky se střídaly s prohrami a výsledky ovlivňovala řada proměnných, mezi které patřilo například složení realizačního a reprezentačního týmu, organizace ligových soutěží, úroveň přípravy dalších účastníků šampionátů a samozřejmě i sportovní štěstěna. Nemalá část práce se zabývá i odchody Čechoslováků do zámoří, ať už legálně či v pozici emigranta. Důraz je v práci kladen na osobní příběhy jednotlivých aktérů a způsob nazírání na československý hokej, potažmo reprezentanty v dobovém zahraničním i československém tisku. Cílem práce je popis významných historických milníků československého ledního hokeje s důrazem na archivní prameny a periodika. Během psaní práce bylo využito kvalitativních metod zahrnující především analýzu primárních a v menší míře i sekundárních zdrojů. Nevýhodou této metody je obrovké množství materiálů, které mají vzhledem k probíhající studené válce v řadě případů subjektivní vypovídací hodnotu. Práce přináší nový náhled na historii ledního hokeje v Československu v letech 1970 - 1989 díky využití primárních zahraničních zdrojů, jež nejsou reflektovány v české ani cizojazyčné literatuře. Oproti existujícím sekundárním zdrojům,...
Analýza marketingové komunikace Českého olympijského týmu na ZOH 2022
Kohout, Jakub ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Má bakalářská práce "Analýza marketingové komunikace Českého olympijského týmu na ZOH 2022" za pomocí dostupných dat zkoumá komplexní marketingovou komunikaci Českého olympijského týmu. V práci nejdříve popisuji teoretické základy oboru marketingu a sportovního marketingu, následně představuji problematiku marketingové komunikace v rámci olympijských her. V praktické části za pomocí polostrukturovaných rozhovorů s členy marketingového týmu Českého olympijského týmu a SWOT analýzy vyvozuji závěry a nabízím doporučení pro další strategii marketingové komunikace Českého olympijského týmu. Práce podrobně zkoumá všechny marketingové nástroje a kanály Českého olympijského týmu.
Výzkum veřejného mínění návštěvníků Olympijského parku Soči - Letná 2014
Zbořilová, Veronika ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Kolář, František (oponent)
5 Abstrakt Název: Výzkum veřejného mínění návštěvníků Olympijského parku Soči - Letná 2014 Cíl: Na základě veřejného mínění návštěvníků zhodnotit význam stavby Olympijského parku Soči - Letná 2014 a navrhnout změny konceptu pro následující parky při letních a zimních olympijských hrách. Metody: Pro zjištění veřejného mínění byl použit kvantitativní dotazník. Jako vedlejší metoda sloužil kvalitativní hloubkový rozhovor se zástupci sportovních institucí a analýza dokumentů z interních zdrojů. Výsledky: Olympijský park Soči - Letná 2014 navštívili zejména aktivní sportovci z Prahy či Středních Čech. Většina z nich byla s konceptem parku spokojena a navštívila by takový park i v příštích letech, do kterých by doporučila větší kapacitu a vhodnější občerstvení. Lidé si přišli do parku zasportovat, vyzkoušet méně známé sporty a myslí si, že by pomohl motivovat veřejnost, aby více sportovala. Klíčová slova:Veřejné mínění, sport a populace, Olympijský park Soči - Letná 2014, zimní olympijské hry
Úspěchy našeho běžeckého lyžování na zimních olympijských hrách
Kubátová, Monika ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Název práce: Úspěchy našeho běžeckého lyžování na zimních olympijských hrách Abstrakt: Tato práce se zaměřuje na historii českého a československého běžeckého lyžování v průběhu zimních olympijskách her - od Chamonix 1924 až po Vancouver 2010. Pomocí metody přímé a metody obsahové analýzy dokumentuje a shrnuje úspěchy, kterých na těchto hrách reprezentanti našeho běžeckého lyžování dosáhli. Zjišťuje, že zástupci tak malé země - ve srovnání se severskými "obry" - dosáhli skvělých výsledků. Přitom dostupná literatura se o nich téměř nezmiňuje, pokud se neumístili do třetího místa a nezískali medaili. Zajímavé je porovnání dvou lyžařských generací prostřednictvím rozhovoru s jejich představitelkami - Květou Jeriovou a Kateřinou Neumannovou. Z jejich odpovědí vyplývá, že první z nich měla mnohem tvrdší podmínky a horší zázemí. Přesto dokázala uspět, její kariéra však byla kratší a počet získaných madailí menší. Klíčová slova: Zimní olympijské hry, historie, běžecké lyžování, úspěch
Zimní olympijské hry v Soči jako politické PR Ruska
Hnyková, Kristýna ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Střítecký, Vít (oponent)
Bakalářská práce Zimní olympijské hry v Soči jako politické PR Ruska pojednává o zneužívání megaprojektů, mezi které olympijské hry patří, pro politické cíle. Historie novodobých olympijských her je plná příkladů, v nichž tyto globální sportovní megaprojekty sloužily i jiným účelům, než ke kterým byly primárně určeny. Obdobným případem je i pořádání Zimních olympijských her v roce 2014 ruským letoviskem Soči. Cílem práce je zkoumat diskurz, kterým se Rusko snažilo "rebrandovat". Práce vychází z konceptu Soft Power amerického politologa Josepha Nye a snaží se na něj aplikovat konkrétní případy, v nichž je jasně viditelné zneužití her pro politické cíle. Za tímto účelem rozebírá práce jednotlivé etapy - od kandidatury, přes přípravu her, až po jejich samotnou realizaci. Detailněji také zkoumá jednotlivé faktory, které potvrzují využití strategie Soft Power v rámci politiky Kremlu. Práce je koncipována jako případová studie, využívá metodu analýzy a je dělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zaměřuje na definici konceptu Soft Power a následně ho aplikuje na Zimní olympijské hry v Soči a politiku Kremlu. Jejím praktickým přínosem jsou polostandardizované rozhovory vedené s členy jednotlivých olympijských výprav, které mají poukázat na určitý trend.
Digitální komunikace Českého olympijského týmu na Zimních olympijských hrách 2018
Moravcová, Gabriela ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce Digitální komunikace Českého olympijského týmu na Zimních olympijských hrách 2018 se zabývá komunikací Českého olympijského výboru, konkrétně jednotlivých stránek (profilů) - Český olympijský tým, které spravuje a komunikuje skrz ně cílovému publiku. Diplomová práce analyzuje komunikaci konkrétně během XXIII. zimních olympijských her (ZOH) v jihokorejském Pchjongčchangu a zaměřuje se na komunikaci na Instagramu a YouTube. Teoretická část práce nastiňuje historii olympijských her, vysvětluje základní pojmy marketingu a PR a napojení těchto oborů na sport a sociální sítě. V analytické části je vysvětleno fungování Českého olympijského výboru a je analyzována komunikace na Instagramu a YouTube během ZOH. K analýze posloužily částečně data od Českého olympijského výrobu a částečně vlastní výzkum a rozbor příspěvků ze sledovaného období. Analýza je doplněna o poznatky ze strukturovaného rozhovoru se šéfem digitální komunikace a navazuje doporučením k budoucí komunikaci tohoto spolku.
Mediální obraz hokejového úspěchu na olympijských hrách v Naganu 1998 v českém dobovém tisku
Špaček, Martin ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz hokejového úspěchu na olympijských hrách v Naganu 1998 v českém dobovém tisku popisuje, jak o největším českém hokejovém úspěchu v dějinách psala tuzemská tištěná média. Pro tuto práci byly porovnávány články z deníku Právo, Mladé fronty Dnes a deníku Sport. Olympiádu chci představit z hlediska dobového tisku, jak o této velmi sledované sportovní akci referovala vybraná jednotlivá média. Na základě analýzy prezentace hokejového turnaje v rámci zimních olympijských her v Naganu má práce za cíl ukázat, jakým způsobem se postupem českého mužstva v turnaji vyvíjel prostor pro články o národním hokejovém týmu a jakým způsobem se o něm psalo. Práce je zaměřena na analýzu počtu publikovaných článků a fotografií ve vymezeném časovém období. To je určeno od začátku roku 1998 do 11. března 1998. V další části práce se ta samá analýza jednotlivých vydaných článků aplikuje v období desetiletého (2008) a dvacetiletého (2018) výročí. Annotation The bachelor thesis The media image of ice hockey success at the XVIII Olympic Winter Games in Nagano, 1998, in the Czech contemporary press describes how domestic press covered the greatest success of Czech ice hockey in history. For the purposes of the thesis, articles from daily press of Právo, Mladá Fronta Dnes and Sport were compared. I...
Mediální obraz hokejového úspěchu na olympijských hrách v Naganu 1998 v českém dobovém tisku
Špaček, Martin ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz hokejového úspěchu na olympijských hrách v Naganu 1998 v českém dobovém tisku popisuje, jak o největším českém hokejovém úspěchu v dějinách psala tuzemská tištěná média. Pro tuto práci byly porovnávány články z deníku Právo, Mladé fronty Dnes a deníku Sport. Olympiádu chci představit z hlediska dobového tisku, jak o této velmi sledované sportovní akci referovala vybraná jednotlivá média. Na základě analýzy prezentace hokejového turnaje v rámci zimních olympijských her v Naganu má práce za cíl ukázat, jakým způsobem se postupem českého mužstva v turnaji vyvíjel prostor pro články o národním hokejovém týmu a jakým způsobem se o něm psalo. Práce je zaměřena na analýzu počtu publikovaných článků a fotografií ve vymezeném časovém období. To je určeno od začátku roku 1998 do 11. března 1998. V další části práce se ta samá analýza jednotlivých vydaných článků aplikuje v období desetiletého (2008) a dvacetiletého (2018) výročí. Annotation The bachelor thesis The media image of ice hockey success at the XVIII Olympic Winter Games in Nagano, 1998, in the Czech contemporary press describes how domestic press covered the greatest success of Czech ice hockey in history. For the purposes of the thesis, articles from daily press of Právo, Mladá Fronta Dnes and Sport were compared. I...
Medializace krasobruslení v období zimních olympijských her od 90. let 20. století
Tauchmanová, Věra ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Děkanovský, Jan (oponent)
The submitted diploma thesis deals with presentations of figure skating at Winter Olympic Games from the 1990s to the 2014 Winter Olympic Games in Sochi in two selected daily newspapers, and with ways in which the presentation of figure skating has changed within the analysed period. The first chapter presents sports journalism, its history and famous personalities, its text types and typical language, and characteristic features of a sport journalist. The second chapter presents the connection of sports and media, the concepts of agenda-setting, agenda-building and intermedia agenda, tabloidization and commercialization and ways in which news services work. The third chapter presents figure skating and figure skating events at the analysed Winter Olympic Games. The analysed media and changing paradigms of the media landscape are presented in the fourth chapter. The methodological basis used for the analyses is described in the fifth chapter. The sixth chapter presents the results of the quantitative and qualitative analysis of the newspaper articles. Furthermore, the interviews with two personalities of the Czech figure skating are analysed qualitatively. The results of the quantitative analysis of the articles and the qualitative analysis of the interviews are compared. Keywords figure skating,...
Zimní olympijské hry v Soči jako politické PR Ruska
Hnyková, Kristýna ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Střítecký, Vít (oponent)
Bakalářská práce Zimní olympijské hry v Soči jako politické PR Ruska pojednává o zneužívání megaprojektů, mezi které olympijské hry patří, pro politické cíle. Historie novodobých olympijských her je plná příkladů, v nichž tyto globální sportovní megaprojekty sloužily i jiným účelům, než ke kterým byly primárně určeny. Obdobným případem je i pořádání Zimních olympijských her v roce 2014 ruským letoviskem Soči. Cílem práce je zkoumat diskurz, kterým se Rusko snažilo "rebrandovat". Práce vychází z konceptu Soft Power amerického politologa Josepha Nye a snaží se na něj aplikovat konkrétní případy, v nichž je jasně viditelné zneužití her pro politické cíle. Za tímto účelem rozebírá práce jednotlivé etapy - od kandidatury, přes přípravu her, až po jejich samotnou realizaci. Detailněji také zkoumá jednotlivé faktory, které potvrzují využití strategie Soft Power v rámci politiky Kremlu. Práce je koncipována jako případová studie, využívá metodu analýzy a je dělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zaměřuje na definici konceptu Soft Power a následně ho aplikuje na Zimní olympijské hry v Soči a politiku Kremlu. Jejím praktickým přínosem jsou polostandardizované rozhovory vedené s členy jednotlivých olympijských výprav, které mají poukázat na určitý trend.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.